Luna, Robbin, Marna & Aedan

De belevenissen van de familie van Rijen...

31 mei 2017

Rhizotomie

Rop blijft vandaag thuis werken, want ik krijg deze middag een behandeling aan de linker grote beenzenuw.
Ivm school ben ik wat eerder naar het ziekenhuis gebracht, zodat Rop op tijd de kinderen van school kon halen. Robbin ging direct na school naar de verjaardag van Homerus en wordt daar eerder opgehaald ivm de karttrainingen voor het DOK weekend.
Om 13uur lag ik in mijn ziekenhuisbed met zo'n prachtig operatiejurkje aan, maar pas rond 14uur werd ik richting operatiekamer gereden.
Daar moest ik op mijn buik liggen en kreeg ik eerst een spuit om de huid te verdoven. daarna werden er allerlei matjes geplakt, röntgen aangezet, rug ontsmet en de naald erin gezet. na een paar pijnlijke pogingen moest er contrastvloeistof aan te pas komen om de naald goed te plaatsen. toen pas werd er 4 minuten stroom op de zenuw gezet. Het pijnlijkste van de ingreep kwam daarna pas, toen de arts verdovingsvloeistof in die zenuw spoot. ik dacht dat mijn hele been in brand stond.
Alles was goed gegaan en ik mocht snel terug naar boven. buiten de rare verdoving voelde ik me goed, maar had ik wel Rop's hulp nodig om te lopen.
Nadat de verdoving was uitgewerkt had ik, ondanks de oxycodon, een soort heftige groeipijn in mijn hele been en heb ik hierdoor slecht geslapen. Pas over twee tot drie weken moet er resultaat optreden en zou de chronische pijn minder moeten worden.....ik hoop het.